اصلاح شکل و فرم دندان ها

اصلاح شکل و فرم دندان ها یکی از موارد اصلاح طرح لبخند است ، در بعضی موارد ممکن است شکل و فرم دندانها بواسطه سایش ، شکستگی ، نقص ژنتیکی و مادرزادی از حالت نرمال خود خارج شده و حالت نازیبا داشته باشد.

روشهای درمانی برای اصلاح شکل و فرم ، طول و برجستگی دندان

اصلاح شکل و فرم دندان ها به چند عامل بستگی دارد ، از رنگ دندان گرفته تا کوتاهی و بلندی و حتی نحوه قرار گیری دندان روی هم یک دندان شکیل را تشکیل می دهد؛ در واقع وقتی همه موارد در کنار یکدیگر قرار میگیرند یک زیبایی فوق العاده را برای لبخندی زیبا به اجرا می گذارند.

استفاده از لمینت دندان و یا ونیر کامپوزیت

استفاده از روش ترمیمی برای اصلاح شکل دندان ها با استفاده از مواد ترمیم های همرنگ دندان یا کامپوزیت ونیر می توان به قسمت شکسته و یا سایش یافته مواد همرنگ را اضافه و شکل دندان را بازسازی کرد.

روش لمینت دندان و یا ونیر کامپوزیت بهترین روش اصلاح شکل و فرم دندان محسوب می شوند.

یکی مزایای استفاده از لمینت دندان و یا ونیر کامپوزیت ، محافظه کارانه بودن و حفظ نسج دندانی باقی مانده تا حد امکان است و مزیت دیگر زیبایی فوق العاده آنهاست؛ این روشها جز درمانهای دائمی و بلند مدت محسوب می شوند .

روکش دندان برای اصلاح شکل و فرم دندان ها

در صورتیکه نقص دندانی و شکستگی خیلی وسیع باشد ، می بایست از روش روکش دندان استفاده کرد البته امروزه با معرفی روکش های تمام سرامیک می توان از زیبایی و شفافیت بالای این روکش ها مطمئن بود.

منظم کردن دندان ها با ارتودنسی

ارتودنسی یک روش رایج در اصلاح شکل و فرم دندان ها محسوب می شود که انصافا هم منافع شما را تضمین می کند.

این درمان بیشتر برای افرادی مناسب است که دندان های کج و حتی دچار مشکلات فکی هستند

به طور مثال برای رفع مشکل فاصله بین دندان ها از ارتودنسی استفاده می شود که می تواند دندان ها را خوش فرم کند.

جراحی لثه برای افزایش طول دندانها

برای بلند تر دیده شدن دندان ها الزاما نیازی به استفاده از کامپوزیت دندان نیست و می توان با جراحی لثه ، سریع تر این کار را در یک جلسه انجام داد، این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که دندان هایی کوتاه دارند و لثه های آن ها این پتانسیل را داد که با برداشتن لثه اضافه عمل زیباتر کردن دندان را انجام داد، راحت ترین راه دانستن آن این است که در جلوی آینه دقت کنید ببینید موقع خندیدن آیا لثه ها بیش از حد دیده می شوند ، اگر این طور است پس شما مشکل لبخند لثه ای دارید.

در این روش که اصطلاحا به آن لیفت لثه نیز می گویند با یک عکس رادیولوژی شروع می شود.

4/5 – (1 امتیاز)
باز کردن چت
1
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟