عوارض بلیچینگ
عوارض بلیچینگ

عوارض بلیچینگ

عوارض بلیچینگ محدود هستند ، یکی از سوالات مراجعه کنندگان درباره بلیچینگ دندان این است : آیا بلیچینگ عوارض هم دارد؟

آیا بلیچینگ عوارض هم دارد؟

اصولا بلیچینگ هم مانند هر درمان دیگرى اگر تحت نظر دندانپزشک متخصص انجام گیرد عارضه خاصى ندارد البته ممکن است دندانها بعد از درمان بلیچینگ تا مدتى حساس باشند که این موقتى است و با استفاده از خمیر دندانهاى ضد حساسیت مى توان آنرا برطرف کرد.

در ضمن اگر ایزولاسیون خوب انجام نشود گاهى بدلیل تماس ماده بلیچینگ با بافت لثه و گونه ، ممکن است این نواحى دچار سوختگى شود که در این حالت کار خاصى لازم نیست و در ظرف چند روز این حالت برطرف مى شود.

البته بایست توجه داشت که بلیچینگ در دوران باردارى ، دوران شیردهى و قبل از سن بلوغ ممنوعیت استفاده دارد.

بیش از یکبار برای یک دندان نمی توان استفاده کرد و معمولا رنگ خاکستری دندان پس از مدتی برمی گردد.

در این صورت و در این مرحله تنها درمان تغییر رنگ دندان روکش است. (و صد البته روکش های تمام سراميک در مناطق زیبایی دهان ارجح است.)

اکثر عوارض جانبی درمان های سفید کننده دندان موقت هستند و در عرض چند ساعت یا چند روز از بین می روند. این عوارض جانبی می تواند به علت ماهیت عوامل سفید کننده ای که برای سفید کردن دندان ها استفاده می شود، اتفاق بیافتد ، البته این اتفاق نیز به این بستگی دارد که شما در حال بلیچینگ در مطب توسط دندانپزشک حرفه ای هستید یا خودتان با استفاده از کیت سفید کردن دندان ، بلیچینگ در خانه را انجام می دهید.

عوارض طولانی بلیچینگ دندان

در حالی که اکثر عوارض بلیچینگ موقت هستند، استفاده دائمی و بیش از حد با مواد شیمیایی بر روی مینای دندان منجر به عوارض منفی می شود ، که ممکن است خیلی طول بکشد تا برطرف شود ، در حالی که درمان بلیچینگ زیر نظر دندانپزشک متخصص اغلب باعث حساسیت دندان به طور موقت می شوند، در برخی موارد نادر درمان می تواند آسیب و حساسیت عصب دائمی ایجاد کند.

در حالی که هدف درمان های سفید کردن دندان ها دندان های روشن و سفید تر است، سفید کردن بیش از حد می تواند باعث تغییر رنگ و حتی شفافیت شود زیرا مینای دندان از بین می رود.

3.5/5 – (30 امتیاز)
باز کردن چت
1
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟