سن مناسب درمان ارتودنسی
سن مناسب درمان ارتودنسی

سن مناسب درمان ارتودنسی

سن مناسب درمان ارتودنسی یک زمان طلایی برای شروع درمان ارتودنسی است که هم هزینه و هم استرس را کاهش می دهد، البته از نظر ما سن فقط یک عدد است، مخصوصا وقتی که درباره لبخند شما صحبت به میان می آید! در مورد بهره مندی از مزایای یک لبخند زیبا ، نیازی به سن یا محدودیت نیست.

سن مناسب درمان ارتودنسی برای کودکان

شما به عنوان والدین می خواهید از سلامت دندان های فرزندتان تا حد امکان محافظت کنید، به همین دلیل جهت اطمینان یک متخصص ارتودنسی می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید.

اگر می خواهید بهترین روش درمانی را برای فرزند خود داشته باشید اما در مورد ارتودنسی و روش های آن چیز زیادی نمی دانید، در اینجا یک راهنمای گام به گام برای شما وجود دارد.

درمان به موقع برای سلامتی و اعتماد به نفس کودک شما بسیار اهمیت دارد.

معاینه اولیه ارتودنسی کودکان

مزایای تشخیص زودهنگام و درمان مشکلات ارتودنسی عالی است و می تواند در آینده، از صرف زمان زیاد و هزینه بالای ارتودنسی بکاهد.

دکتر مهرداد فلاح توصیه می کند کودکان اولین معاینه ارتودنسی خود را در سن 7 سالگی برای ارزیابی و شناسایی ناهنجاری های فک و دندانی داشته باشند.

با اصلاح مشکلات کوچک در مراحل اولیه، از به وجود آمدن مشکلات بزرگتر جلوگیری می شود. نشانه های مشکلات ارتودنسی در کودکان ممکن است در ابتدا قابل مشاهده و آشکار نباشد، بنابراین ما توصیه می کنیم اولین ملاقات ارتودنسی را در سنین پایین برای کودکتان پیشنهاد می کنیم.

توصیه می کنیم برای ارزیابی اولیه در حدود هفت سالگی فرزندتان به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

در طی این ملاقات ، متخصص ارتودنسی با معاینه دقیق صورت ، دندانها و فک حتی در صورت نیاز تصویر (OPG) از دندانهای کودک شما انجام می دهد تا رشد و پیشرفت آنها را ارزیابی کند. در صورت نیاز به درمان اولیه ، آنها آنچه را که لازم است و نقاط کلیدی برای معالجه آنها لازم است را توضیح می دهند.

نیاز به درمان ارتودنسی در کودکان در سنین پایین

بسته به وضعیت دندان های فرزند شما ، ممکن است چندین گزینه درمانی متفاوت وجود داشته باشد. برای دستیابی به بهترین نتیجه ، ارتودنتیست توصیه های خود را ارائه می دهد که کدام گزینه موثرترین گزینه خواهد بود. آنها همچنین می توانند در مورد هزینه و مدت انتظار درمان و همچنین توضیح اینکه چرا برخی گزینه ها از سایر روش های درمان منافع بیشتری برای شما دارند، مشاوره بدهند.

ارتودنتیست متخصص صاف کردن دندان ها و تراز کردن صحیح فک ها است. آنها دائما در تلاشند تا در صدر آخرین تحولات فناوری و بهترین در حرفه خود بمانند. ارتودنتیست شما قادر به پاسخگویی به سؤالاتی است که ممکن است لازم باشد اطلاعات دقیقی بدانید.

مدت زمان لازم و شروع درمان ارتودنسی کودکان

بسته به نوع درمانی که شما و ارتودنتیست برای فرزند خود تصمیم گرفته اید ، ممکن است مدت زمان انتظار کوتاه و یا بلند باشد.

ارتودنسی ثابت

متخصص ارتودنسی جهت انجام ارتودنسی ثابت ممکن است یک قالب دیجیتالی یا گچی از دندان های فرزند شما بسازد.

مدت زمان لازم جهت نصب براکت های ارتودنسی ثابت می تواند تا 1 ساعت یا بیشتر طول بكشد زیرا براكت ها به دقت به دندان ها چسبانده شده و تنظیم می شود.

این روند پر از تنش جدید خواهد بود و ممکن است بعد از چند روزی ناراحتی را تجربه کنند ، بنابراین مقداری مسکن نیاز است.

مراقبت از براکت ها

به کودک خود کمک کنید تا نحوه مراقبت صحیح از براکت را یاد بگیرد، همچنین باید چند روز به غذاهای نرم مانند سوپ ، ماست و موز عادت کند.

به احتمال زیاد شما باید مرتباً به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید (مثلاً هر 6-8 هفته) این ممکن است شامل تغییر یا تکیه بر روی قوس ها یا اضافه کردن الاستیک برای کمک به پیشرفت آنها در مرحله بعدی درمان باشد.

پایان درمان شروع نگهدارنده

پس از برداشتن براکت از دندان ها این پایان راه نیست ، پس از برداشتن براکت از دندان ها، آنها به نگهدارنده هایی احتیاج دارند تا دندان ها به محل قبیلی باز نگردند البته نگهدارنده ها هنگام غذا خوردن یا تمیز کردن دندان ها قابل برداشته شدن هستند.

علائمی که ممکن است نشان دهده نیاز کودکان به درمان ارتودنسی باشد

زخم در ناحیه های خاصی از دندان و لثه
مشکل جویدن
تنفس از طریق دهان
مکیدن انگشتان و یا پستانک
دندان های شلوغ و یا بیش از حد فاصله دار
اختلال فک (از جمله جلو و عقب بودن یا بیرون بودن دندان ها)
دندانهای به هم ریخته

پس از تشخیص سریع مشکلات و ناهنجاری های فک و دندان، تیم ارتودنسی کلینیک تخصصی ارتودنسی دکتر مهرداد فلاح میتواند به سرعت آنها را اصلاح کند.

درمان ارتودنسی منافع بسیاری را دربر میگیرد مانند جلوگیری از مواردی مانند سردرد، فک درد و لبخند نازیبا ، اصلاح این مشکلات برای تنظیم مناسب دندان ها و فک ها ضروری است، که کلیدی برای سلامتی بلند مدت دهان و دندان است.

این صفحه خوب بود؟ post
باز کردن چت
1
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟