درمانهای خانگی برای سفید کردن دندانها

درمانهای خانگی برای سفید کردن دندانها

درمانهای خانگی برای سفید کردن دندانها تا حدودی موثر است البته باید توجه داشت که تاثیر سفید کنندگی روش های خانگی بسیار کمتر از روشهایی مانند بلیچینگ است که در مطب و توسط دندانپزشک انجام می شود.

یکی از اولین چیزهایی که دیگران در برخورد با شما میبینند، دندانهایتان است. همه دوست دارند دندانهای سفید و درخشان داشته باشند اما بسیاری افراد نمیدانند چگونه زیبایی دندانها و لبخندشان را حفظ کنند. در اینجا روشهای درمانهای خانگی برای سفید کردن دندانها و زیبا کردن لبخند ارائه شده است.

انواع درمانهای خانگی برای سفید کردن دندانها

1. 5 قطره روغن درخت چای (100%) را در نصف لیوان آب رقیق کنید و دهانتان را هر روز پس از هر بار مسواک زدن با آن شستشو دهید. تنها ظرف چند هفته نتایج آن را مشاهده میکنید. همچنین دندانهایتان را با یک قطره روغن یک یا دو بار در هفته تمیز کنید اما دفعات آن را بیشتر نکنید.

2. توت فرنگی تازه بگیرید، آن را با قاشق له کنید و با نمک بسیار ریز ترکیب کنید. میتوانید نمک را در آسیاب خودتان پودر کنید. این ترکیب را روی مسواک بمالید و با آن چند دقیقه با ملایمت دندانهایتان را ماساژ دهید. سپس دهانتان را خوب بشویید. این کار را نباید بیش از یک مرتبه در هر دو هفته انجام دهید تا آسیبی به مینای دندانتان وارد نشود.

3. دندانهایتان را با روغن نارگیل شستشو دهید. این روش یک درمان منحصر به فرد و باستانی در مناطق استوایی است که دندانها را سفید میکند. پیش از این که دندانهایتان را مسواک بزنید، یک قاشق غذا خوری (بسته به اندازه دهانتان) روغن نارگیل بردارید و آن را 15 تا 20 دقیقه بگذارید در تماس با دندانهایتان بماند. سپس دهانتان را با آب شستشو دهید. این کار را دو تا سه مرتبه در هفته تکرار کنید.

4. پودر زغال را با آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر غلیظی در بیاید. با دقت این خمیر را روی دندانها بمالید و بگذارید 2 دقیقه بماند و سپس کامل دهان و دندانهایتان را بشویید. این کار را یک تا دو مرتبه در هفته انجام دهید.

5. پوست موز حاوی ترکیباتی است که جرم دندان را در خود حل کرده و به حفظ سفیدی دندانها کمک میکند. نواری از پوست موز را با دقت به سطوح داخلی و بیرونی دندانها بمالید و بگذارید 5 تا 7 دقیقه بماند. سپس دندانهایتان را مسواک زده و بشویید. این کار را به هر اندازه که بخواهید میتوانید انجام دهید.

6. دهان شویه لیمویی بهترین راه سفید کردن تدریجی دندانها و تازه کردن دهان است. آب لیمو ترش را بگیرید و کمی نمک در آن حل کنید. پس از مسواک زدن دندانها این محلول را بر روی دندانها بمالید. میتوانید دو تا سه مرتبه در هفته از این درمان خانگی بهره ببرید.

7. مقداری عصاره آلوئه ورای تازه را به دندانها بمالید و آنها را با مسواک ماساژ داده و کامل بشویید. میتوانید پس از مسواک زدن این کار را انجام دهید و پس از چند هفته از سفیدی دندانهای خود لذت ببرید.

مصرف دخانیات عامل زردی رنگ دندان ها

مصرف سیگار و سایر دخانیات باعث نفوذ مواد حاصل از سوختن تنباکو به ساختار مینای دندان شده و رنگ دندان را تغییر می دهد. بنابراین یکی از عوارض مصرف دخانیات رنگ گرفتگی دندانهاست که به علت نیکوتین و تار موجود در آن می باشد. در مصرف کوتاه مدت دندانها به رنگ زرد در می آیند و در مصرف طولانی دندانها تقریبا قهوه ای رنگ می شوند.

این صفحه خوب بود؟ post
باز کردن چت
1
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟