انواع لمینت سرامیکی

ايى ماكس

لمینت سرامیکی سيستم ايى ماكس

تركيب بیس لمینت سرامیکی سيستم ايى ماكس از جنس لیتیوم دی سیلیکات است و بصورت ریختگی ساخته می شود یعنی ابتدا روی قالب گچی بیمار یک الگوی مومی ساخته و سپس این الگوی مومی ذوب و مولد می شود و لیتیوم دی سیلیکات مذاب در داخل این مولد وارد و شکل الگو را بخود می گیرد.

این سیستم از نظر زيبايى و رنگ و شفافيت از سيستمهاى زيركونيا و كاد كام بهتر است ولی استحکام آن نسبت به آنها کمتر است.

[row css_class=”1″][/row]

زيركونيالمینت سرامیکی سيستم زيركونيا

لمینت سرامیکی سيستم زيركونيا یک بیس از جنس اکسید زیرکونیوم روی قالب گچی تهیه شده از دهان بیمار درست می شود و با خمیر چینی بصورت لایه لایه روی این بیس ، شکل دندان ساخته شده و در کوره پخته می شود.

مهمترین ویژگی سيستم زيركونيا مقاومت بسیار بالا و استحکام فوق العاده آن است. اما ضعف اين سيستم شفافيت كمتر آن است.

[row css_class=”1″][/row]

كاد كام

لمینت سرامیکی سيستم كاد كام

کاد-کام یک سیستم سرامیکی برای ساخت لمینیت و روکش است که توسط کامپیوتر و با تراش یک بلوک سرامیکی انجام می شود.

با کمک این روش ظرف چند ساعت می توان در مطب لمینیت و یا روکش سرامیکی ساخت و در واقع در روش کاد کام بعد از اسکن از دندانها اطلاعات اسکن به کامپیوتر منتقل شده و در کامپیوتر لمینیت و یا روکش مورد نظر بطور مجازی طراحی و این اطلاعات به دستگاه تراش منتقل می شود و در دستگاه ، روی یک بلوک سرامیکی از قبل انتخاب شده تراشیده و ساخته می شود.

مزیت اصلی این سیستم آن است که در زمان كوتاه و در یک جلسه انجام می شود و عیب اصلی اش این است که لمینت یا روکش از یک بلوک تک رنگ ساخته می شود و لذا زیبایی و طبیعی بودن آن نسبت به سیستم هایی که لایه لایه و از رنگهای مختلف ساخته می شود می شود کمتر است.

[row css_class=”1″][/row]

لومينيرز

لمینت سرامیکی سيستم لومينيرز

یکی از سیستم های لمینیت سرامیکی ، لومینیرز است مهمترین ویژگی لمينت سراميكى سيستم لومينيرز عدم نیاز به تراش دندان است زیرا بدلیل استحکام بسیار فوق العاده این قابلیت را دارد که در ضخامت های بسیار نازک در حد کنتاکت لنز ساخته شود و عیب آن هزینه بسیار زیاد آن است زیرا ساخت آن تحت انحصار یک شرکت آمریکایی است و برای ساخت آن باید قالب گرفته شده از بیمار به خارج از کشور پست شود.

[row css_class=”1″][/row]

سيستم بريليانس

لمینت سرامیکی سيستم لمینت بريليانس

لمینت بريليانس در واقع نسل جديد لمينتهاى لومينيرز است که بسیار مقاوم می باشد و به دلیل مقاومت بالای آن می تواند بسیار نازک ساخته شود و لذا بدون نیاز به تراشیدگی دندان و بدون ایجاد برجستگی روی سطح دندان قرار گیرد.

لمینت سراميكى سيستم بريليانس در ضمن دارای شفافیت و زیبایی بالاترى نسبت به لومينيرز است ، در واقع میتوان گفت در حال حاضر مقاوم ترین و طبیعی ترین لامینیت مورد استفاده لمینت بريليانس می باشد.

مزایای بريليانس

در سيستم بريليانس نیاز به تراش دندان نیست ، به دلیل عدم نیاز تراش نیازی به بی حسی برای انجام کار نیز نمی باشد ، شفافیت فوق العاده زیادی دارد ، طبیعی ترین سیستم لمینت دندان است و کاملا مشابه دندان طبیعی می باشد و دوام بسیار بالا نیز دارد.

مراحل انجام سیستم لمینیت بريليانس

جلسه اول : قالبگیری
جلسه دوم : چسباندن لامینیت بريليانس

با توجه به اینکه سيستم بريليانس تحت انحصار یک شرکت آمریکایی می باشد و در داخل ایران ساخته نمی شود، لذا برای ساخت لمینتهای برلیانس قالب گرفته شده از بیمار به خارج از کشور ارسال می شود و مراحل درمان در 2 جلسه و در فاصله زمانی 20 روز است.[row][/row]

اى پى اس ونير

لمینت سرامیکی سيستم اى پى اس ونير

سيستم اى پى اس ونير در واقع يک نوع لمينت از پيش ساخته شده است كه بعد از تراش و تنظيم طول و عرض آن با دندان ، توسط چسب مخصوص به سطح خارجى دندانها چسبانده مى شود.

لذا این سیستم در مقايسه با ساير سيستم های سرامیکی كه بطور خاص و منحصر براى دندان ساخته مى شود ، از ارزش و كيفيت كمترى برخوردار است و مزيت اصلى آن راحتى كار دندانپزشک و سريعتر شدن زمان درمان است اما دقت و تطابق سيستم اى پى اس ونير با دندان كمتر است.

در واقع هر سیستمی از لمینت ویژگی ها و مزایای خاص خودش را دارد که بر اساس شرایط دندانها و نیاز بیمار تصمیم گرفته می شود که کدام سیستم برای او مناسب تر است.

مثلا لمينتهاى سيستم بريليانس و لومینیرز سیستم های محافظ کارانه و با حداقل دستکاری دندان هستند.

لمینتهای سرامیکی زیرکونیا دارای مقاومت بسیار زیادی هستند و مزیت کاد-کام آن است که در زمان کوتاه تری ساخته می شود.

ویژگی اى پى اس ونير سادگى كار آن است و سيستم ايى ماكس داراى شفافيت و مقاومت نسبتا خوب بطور همزمان است.

5/5 – (1 امتیاز)
باز کردن چت
1
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟