تاثیر جدیدترین تکنولوژیهای ایمپلنت دندانی بر بیماران

ایمپلنت دندانیایمپلنت دندانی روشی رو به پیشرفت بوده و دائما در حال بهبودی است. فناوریهای جدید امکان کاشت ایمپلنت دندان بدون ایجاد برش ، ناراحتی و درد را فراهم ساخته اند. جدیدترین پوششهای ایمپلنت (تیتانیوم با ساختار نانو) مقاوم تر بوده و سریعتر از ایمپلنتهای با پوشش معمولی با استخوان جوش میخورند.

ایمپلنت دندانی

مقاله ای که در Journal of Oral Implantology منتشر شد، استفاده از این تیتانیوم نانو ساختار و تکنیکهایی را گزارش میکند که میتوانند طول درمان را کاهش دهند. این ایمپلنتها خطر شکست درمان و عوارض احتمالی را نیز کمتر میکنند.

هنگامی که بیماری نیاز به ایمپلنت دندانی دارد طبیعتا هر چه سریعتر میخواهد دندان برایش کاشته شود و تا حد ممکن کمتر درد بکشد. سریعتر بودن درمان و کاهش درد با پیشرفتهای اخیر فناوری ایمپلنت امکان پذیر شده است.

افزایش سرعت کاشت ایمپلنت دندانی

راهنمای جراحی امکان افزایش سرعت کاشت ایمپلنت دندانی بدون نیاز به برش را فراهم ساخته و مواد جدید ایمپلنت دندان اتصال فوری روکش دندان بر روی ایمپلنت دندانی را ممکن میسازند.

تیتانیوم نانو ساختار ایمپلنت، سریعتر با استخوان جوش میخورد و محکمتر میشود و کمتر از ایمپلنت معمولی در معرض مشکلات و بیماری قرار دارد. راهنمای جراحی دقت جراحی را بسیار افزایش میدهد و با این حال کم هزینه تر از تکنیکهای کامپیوتری است. با استفاده از سوزنهای نازک طب سوزنی جراح میتواند بدون بی حس کردن بیمار، این مدل را بسازد. جراح میتواند با حفظ ساختار اولیه ریشه دندان خطر پسروی لثه را نیز کاهش دهد.

ترکیبی از این روشها منجر به افزایش موفقیت ایمپلنت دندانی بدون پسروی لثه شده است. جراحی بدون فلپ، درد کمتری در مقایسه با تکنیکهای جراحی با ایجاد برش دارند و فرایند بهبودی نیز در آنها سریعتر است بنابراین زندگی روزمره بیمار دچار اختلال نمیشود و درد و ناراحتی آن نیز خفیف است.

پژوهشگر اصلی مقاله نتیجه گیری کرده است که این نوع ایمپلنت دندانی بسیار امید بخش بوده و تیتانیوم نانو ساختار به ویژه برای کاشت فوری ایمپلنت مناسب است.

وی میگوید: بیمار از زیبایی نتیجه درمان، بهبود عملکرد و سادگی مراقبت از دندان جدید راضی خواهد بود.