جراحی کاشت ایمپلنت

آیا عمل جراحی کاشت ایمپلنت درد دارد؟

جراحی کاشت ایمپلنت

معمولاً بیماران پس از برطرف‌شدن تأثیر بی ‌حسی، اندکی درد و ناراحتی را تجربه می‌کنند که شبیه درد کشیدن دندان است. بیشتر بیماران پس از عمل جراحی کاشت ایمپلنت نیازی به داروهای مسکن تجویزی ندارند و با مسکن های ضعیف بدون نسخه می‌توانند درد را کنترل نمایند.

مراقبت‌های پس از عمل کاشت ایمپلنت

نوع ترمیم ایمپلنت تعیین ‌کننده نوع مراقبت‌های خانگی پس از عمل است. برای مثال اگر یک ایمپلنت جایگزین یک دندان کاشته اید، همانند دندان طبیعی خودتان با آن رفتار کنید به این معنی که حداقل روزی دو مرتبه مسواک بزنید و یک مرتبه نخ دندان کشید.

اگر بریج دندان بر پایه ایمپلنت برای پر کردن جای خالی چند دندان جایگذاری کرده اید، همانند همیشه مسواک بزنید و نخ دندان کشید اما مراقب باشید لثه زیر و پیرامون دندان مصنوعی وسط بریج را نیز خوب تمیز کنید. ممکن است برای نخ دندان کشیدن بریج استفاده از نخ گیر یا تردر (threader) راحت‌تر باشد.

برای افرادی که همه دندانهای از دست رفته یک قوس دندانی را جایگزین کرده ‌اند، مراقبت‌های بیشتری لازم است. مسواکهای مخصوص طراحی شده برای تمیز کردن این انواع پروتز توصیه می‌شود. بیمارانی که اوردنچر دارند باید توجه داشته باشند ضمایم ایمپلنت و اوردنچر را نیز باید تمیز کنند.

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت همانند بریج دندان تمیز میشود.

در همه موارد بیماران باید هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنند تا وضعیت سلامت دندان‌ها و لثه و دندان ایمپلنتی بررسی شود.

موفقیت درمان کاشت ایمپلنت

پیش از هر چیز باید به خاطر داشته باشید کاشت ایمپلنت یکی از موفق‌ترین درمان‌های دندانپزشکی محسوب می‌شود. پژوهش‌ها نشان می‌دهند نرخ موفقیت ایمپلنت دندان بیش از 95% است. با این حال در موارد نادر ممکن است استخوان به ایمپلنت جوش نخورد و ایمپلنت با شکست مواجه شود. حتی در چنین مواردی هنگامی که ایمپلنت جدید جایگزین می‌شود نرخ موفقیت آن بالاست.

طول عمر ایمپلنت دندان

پژوهش‌های بالینی و شواهد علمی نشان می‌دهند موفقیت بلند مدت ایمپلنت دندان در 95 تا 98% موارد بیش از 50 سال است. این طول عمر بسیار بیشتر از روش‌های دیگر جایگزینی دندان‌های از دست رفته مانند بریج معمولی و دندان مصنوعی است.

ایمپلنت به صورتی طراحی شده است که می‌تواند تا آخر عمر به شما خدمت کند. عواملی مانند چکاپهای منظم دندانپزشکی و بهداشت دهان در دوام بیشتر ایمپلنت نقش دارند. انجمن دندانپزشکی آمریکا متوسط طول عمر بریج بر پایه دندان را 10.1 سال برآورد می‌کند و طبق پژوهش‌های علمی صورت گرفته احتمال موفقیت آن در مقایسه با ایمپلنت دندان بسیار کمتر است. برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهد نرخ موفقیت بریج دندان پس از 10 سال تا حد چشمگیری کاهش می‌یابد.

هزینه کاشت ایمپلنت دندان

از آنجایی که درمان ایمپلنت تنها روشی است که سلامت استخوان فک را حفظ می‌کند و از سلامت دندان‌های مجاور به نفع خود بهره نمیگیرد و یکپارچگی و ساختار یک‌ سوم پایینی صورت را حفظ می‌کند، سرمایه گذاری بر روی آن به معنی سرمایه‌ گذاری بر روی زیبایی چهره و سلامت دهان و بدن است.

عوامل زیادی در هزینه نهایی ایمپلنت دندان تأثیر می‌گذارد مانند تعداد دندان‌هایی که قرار است جایگزین شود، نوع ایمپلنت دندان، محل کاشت آن، طراحی ترمیم و مواد مورد استفاده و نیاز یا عدم نیاز به پیوند استخوان یا درمان‌های جانبی دیگر.

برای کاشت یک ایمپلنت نمی‌توان یک مبلغ مشخصی را به عنوان هزینه اعلام کرد چرا که مدت زمان عمل جراحی و ترمیم مورد استفاده برای ایمپلنت ممکن است متفاوت باشد. هزینه پیوند استخوان جداگانه محاسبه می‌شود و هزینه ساخت ترمیم در لابراتوار دندانپزشکی نیز بر آن افزوده می‌شود.

اگر چه هزینه کاشت ایمپلنت در ابتدا بیشتر از روش‌های دیگر جایگزینی دندان‌های از دست رفته است اما در بلند مدت به علت عدم نیاز به تعویض ایمپلنت و طول عمر بالا، مقرون به صرفه می‌باشد. به خاطر داشته باشید طول عمر بریج دندان 10 سال و طول عمر دندان مصنوعی معمولی تنها پنج تا هفت سال است.

این صفحه خوب بود؟ post
باز کردن چت
1
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟