کاشت ست کامل دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت

کاشت ست کامل دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت2
کاشت ست کامل دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت2
کاشت ست کامل دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت2
روشهای مختلف کاشت ست کامل دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت
روشهای مختلف کاشت ست کامل دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت

دندان مصنوعی کامل غیر ثابت با پشتیبانی دو ایمپلنت

ست کامل دندان مصنوعی غیر ثابت با پشتیبانی ایمپلنت معمولا متشکل از دو ایمپلنت دندان است که به عنوان لنگر برای ثابت کردن دندان مصنوعی و جلوگیری از لغزش و حرکت دندان عمل میکنند.

در این روش دو ایمپلنت در جلوی دهان کاشته میشوند و میتوانند دندان مصنوعی با ضمایم مختلف را نگه دارند.

اتصال این پروتزهای مصنوعی به ایمپلنت سه نوع است:

1- میله کوچک همراه با گیره

2- گوی و حفره

3- گیره هایی که مستقیما ایمپلنت را میگیرند

توجه داشته باشید که در این حالت پروتز مصنوعی باز هم باید توسط بافت نرم (لثه) پشتیبانی شود و ایمپلنت تنها آن را محکم و با ثبات میکند.

دندان مصنوعی کامل غیر ثابت بر روی چهار ایمپلنت

دندان مصنوعی کامل غیر ثابت بر روی چهار ایمپلنت

در حالتی که یک ست کامل دندان مصنوعی غیر ثابت بخواهد روی ایمپلنتهای دندانی سوار شود، چهار ایمپلنت (و گاهی بیشتر) استفاده میشود.

در این پروتز مصنوعی دندانهای مصنوعی تنها کمی با لثه تماس پیدا میکنند و در واقع از لثه برای پشتیبانی آنها استفاده نمیشود (بر خلاف حالت قبل) بلکه پروتز کاملا روی پایه های ایمپلنت سوار میشود و مستقیما به آنها تکیه میکند.

ایمپلنت دندانها را در جای خود نگه داشته و نمیگذارد فشاری به لثه وارد شود.

مزیت این پروتز بر قبلی این است که اتروفی استخوان کمتر بوده و ثبات دندان بیشتر است.

مزیت دندان مصنوعی غیر ثابت

دندان مصنوعی متحرک یا غیر ثابت چند مزیت دارد، مهمترین فایده دندان مصنوعی غیر ثابت این است که ایمپلنتها و دندانها را خیلی راحت تر از حالت ثابت میتوان تمیز کرد، از طرفی هزینه این روش کمتر بوده و ترمیم آن در هنگام شکستن یا خراب شدن، آسانتر و ارزانتر است.

دندان مصنوعی کامل نیمه ثابت بر روی ایمپلنت

دندان مصنوعی کامل نیمه ثابت بر روی ایمپلنت

پروتزهای نیمه ثابت به صورتی هستند که اگر چه خود بیمار نمیتواند آن را از دهان خارج کند اما در صورت لزوم دندانپزشک میتواند پروتز را در بیاورد.

در صورتی که یک ست کامل دندانی به صورت نیمه ثابت باشد، معمولا شش ایمپلنت برای ثابت نگه داشتن دندان مصنوعی در جای خود، استفاده میشود.

بایت فشار زیادی وارد میکند و در صورتی که تعداد ایمپلنت کافی نکاشته باشید، فشار بیش از حد به آنها وارد میشود و ممکن است درمان با شکست مواجه شود.

مواد مختلفی برای این نوع پروتزها استفاده میشوند، برخی از متداولترین آنها عبارتند از پروتز مصنوعی اکریلیک همراه با دندانهای اکریلیک و لثه پورسلین تقویت شده با فلز همراه با دندان پورسلین.

اگر از پورسلین استفاده شود فشار خیلی بیشتری هنگام بایت اعمال میشود بنابراین تعداد ایمپلنت بیشتری باید برای پشتیبانی جایگذاری شود.

انواع نیمه ثابت دندان مصنوعی کامل در شرایطی استفاده میشود که مقدار زیادی از استخوان تحلیل رفته و علاوه بر دندان ناحیه گسترده ای از لثه نیز باید جایگزین شود.

مزایای پروتز مصنوعی نیمه ثابت با پشتیبانی ایمپلنت

مزایای پروتز مصنوعی نیمه ثابت با پشتیبانی ایمپلنت

مزیت این پروتز روشن است؛ دندانها بسیار محکم و با ثبات در جای خود قرار میگیرند بنابراین خیلی طبیعی تر هستند از طرفی اگر لازم باشد ترمیم شوند به راحتی توسط دندانپزشک خارج شده و ترمیم میشوند.

دندان مصنوعی کامل ثابت با پایه ایمپلنت

دندان مصنوعی کامل ثابت با پایه ایمپلنت

یک ست کامل ایمپلنت را میتوان در یک قوس دندانی نصب کرد که در این صورت طبیعتا دندانهای مصنوعی، ثابت و دائمی خواهند بود؛ اما همیشه این درمان امکان پذیر نیست، باید استخوان کافی در فک وجود داشته باشد تا به تعداد کافی ایمپلنت کاشته شود.

در این روش معمولا هر دندان مصنوعی یک پایه ایمپلنتی مستقل دارد، در شرایطی که چند دندان مجاور را بخواهید به یک ایمپلنت متصل کنید میتوانید از بریج استفاده نمایید تا تعداد ایمپلنت کاشته شده در فک کاهش یابد؛ با این حال باید توجه داشته باشید که کاهش تعداد ایمپلنت باعث میشود فشار بیشتری بر هر یک از ایمپلنتها وارد شود و فشار زیاد باعث شکستن ایمپلنت میشود.

دندانپزشک با ارزیابی وضعیت بیمار مشخص میکند آیا استفاده از بریج امکان پذیر است یا خیر.

عوامل زیادی بر موفقیت ایمپلنت تاثیر میگذارند از جمله کیفیت و کمیت استخوان، بایت، دندان بندی فک مقابل و عاداتی مانند دندان قروچه یا بهم فشردن دندانها.

روشهای مختلفی برای پر کردن جای خالی تمام دندانهای یک فک وجود دارد، هنگامی که استخوان فک تحلیل رفته باشد و بخواهیم شکل بافتهای لثه به حالت قبل باز گردد، میتوانیم از لثه مصنوعی متصل به روکش ایمپلنت استفاده کنیم.

این بخش صورتی رنگ مصنوعی جایگزین بافتهای از دست رفته میشود و لبها را پر تر نشان داده و از نظر زیبایی خیلی بهتر است.

بخش صورتی رنگ مصنوعی جایگزین بافتهای از دست رفته
کاشت یک ست کامل ایمپلنت و دندان مصنوعی

شکل- تصاویر سمت راست مراحل کاشت یک ست کامل ایمپلنت و دندان مصنوعی در حالت کم بودن استخوان و تصاویر سمت چپ مراحل کاشت آن در حالتی که استخوان کافی وجود دارد را نشان میدهد.

قیمت دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت

قیمت دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت قطعا برای شما کم هزینه تر از استفاده بدون پایه ایمپلنت است؛ اگر به هزینه های تحمیل شده از نظر مالی نیز توجه نکنیم داشتن دندان مصنوعی قدیمی صدمات جبران نا پذیری به همراه دارد اما با اضافه شدن پایه ایمپلنت میتوان این صدمات را به حداقل رساند.

قیمت دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت بسته به تعداد پایه ایمپلنت متغییر است اما شما می توانید با کلینیک تماس بگیرید و از کارشناسان بپرسید.

کاشت ست کامل دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت2
کاشت ست کامل دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت
کاشت ست کامل دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت2
4.7/5 – (763 امتیاز)
باز کردن چت
1
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟