زیبا سازی لبخند

کامپوزیت ونیر

حتی در صورتی که بهداشت دهان را به خوبی رعایت کنید و دندان‌هایتان از نظر ساختاری سالم و خوب باشند، باز هم ممکن است دندان‌ها ویژگی‌هایی داشته باشند که در نهایت از لبخند خود راضی نباشید. تغییر رنگ، بد شکلی و مشکلات ارتودنسی خفیف همگی بر ظاهر لبخند و چهره و اعتماد به ‌نفس افراد تأثیر می‌گذارند. افرادی که از لبخند خود راضی نیستند ممکن است از خندیدن در مقابل دیگران خجالت بکشند و یا دست‌ خود را جلوی دهانشان بگیرند. این موضوع ممکن است باعث کناره‌ گیری افراد از قرار گیری در موقعیت‌های اجتماعی شود.

دندانپزشکی مدرن امروزی مشکلات زیبایی لبخند را نیز مدنظر قرار داده و شاخه ‌ای به نام دندانپزشکی زیبایی برای حل مشکلات لبخند و زیبا کردن دندان‌ها ایجاد نموده است.

از آنجایی ‌که هیچ کسی شبیه دیگری نیست، برنامه ریزی درمان نیز منحصر به فرد است و نمی‌توان یک قالب کلی برای همه افراد در نظر گرفت چرا که ویژگی‌های چهره، ساختار اسکلتی و بافت‌های نرم در هر کسی متفاوت است. طراحی لبخندی شامل ترکیب دقیق درمان‌های طراحی شده برای نیازهای منحصر به ‌فرد افراد و اهداف شخصی بیماران می‌باشد.

چه افرادی می‌توانند درمان‌های زیبا سازی لبخند را انجام دهند؟

برای زیبا سازی لبخند باید از سلامت دهان و سلامت عمومی خوبی برخوردار باشید و تنها مشکل تان عدم رضایت از برخی ویژگی‌های لبخند باشد.

درمان‌های زیبایی لبخند چه مشکلات را برطرف می‌کند؟

در زیبا سازی لبخند طیف گسترده ‌ای از مشخصه ‌های دندان‌ها و لبخند قابل تغییر هستند. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر رنگ دندانها
  • ترک ‌خوردگی یا لب پر شدگی دندان‌ها
  • ساییدگی و کوتاه شدگی یا بد شکلی دندانها
  • نامتناسب بودن اندازه‌ی دندانها
  • فاصله بین دندان‌ها
  • کجی خفیف دندانها
  • لبخند لثه ای
  • هم‌تراز نبودن خط لثه

مشکلات دندانی که باید پیش از زیبا سازی لبخند برطرف شوند

توجه داشته باشید تمرکز اصلی زیبا سازی لبخند، بهبود زیبایی دندان‌ها و لبخند است نه سلامت دهان. بنابراین اگر مشکلی در سلامت دهان وجود داشته باشد، باید پیش از درمان زیبایی آن را برطرف کنید .

بیماری لثه

بیماری لثه مشکل شایعی در سرتاسر دنیا است که باعث سهولت خونریزی، التهاب، بوی بد دهان و عفونت می‌شود. در صورتی که بیماری لثه را درمان نکنید در نهایت منجر به لق شدن و از مصرف در دندان و تخریب و پس‌روی استخوان فک خواهد شد. به گزارش سازمان جهانی بهداشت تقریباً 30% از افراد در بالای 65 سال در نتیجه عفونت شدید لثه، هیچ دندان طبیعی در دهان خود ندارند. بیماری لثه در مراحل اولیه قابل بازگشت بوده و تأثیر آن بر طرف می‌شود. برای درمان آن در این مرحله تنها جرم گیری و تمیز کردن دندان‌ها کافی است. اما در صورتی که پیشرفت کند جرم گیری عمیق و تسطیح ریشه باید انجام شود. گاهی اوقات نیز برای درمان دیر شده و نمی‌توان دندانها را نجات داد.

دندان قروچه

به هم فشردن دندانها یا دندان قروچه مزمن، اغلب یک وضعیت شایع مرتبط با استرس است. به مرور زمان این عادت باعث درد فک، اختلال مفصل گیجگاهی فکی و آسیب ساختاری دندانها می‌شود. به گزارش مؤسسه ملی تحقیقات دندانپزشکی و فک و صورت آمریکا تقریباً ده میلیون نفر در ایالات متحده دچار این مشکل دردناک هستند. در صورتی که دندان قروچه دارید باید پیش از هر گونه درمان زیبایی لبخند، این مشکل را برطرف کنید در غیر این صورت دندان قروچه باعث دست رفتن نتایج درمان زیبایی خواهد شد.

پوسیدگی دندان

در صورتی که دندانتان دچار پوسیدگی و کرم خوردگی شده باشد، باید آن را پر کنید. این کار نه تنها به تقویت دندان آسیب دیده کمک می‌کند بلکه جلوی گسترش باکتری‌ها به عمق بیشتر دندان و دندان‌های مجاور را می‌گیرد. در صورتی که دندانپزشک پوسیدگی دندان را در فرد شناسایی نماید، باید پیش از هر گونه درمان زیبایی این مشکل درمان شود.

کجی و ناهمراستایی شدید دندانها

درمان‌هایی زیبایی لبخند می‌توانند مشکلات جزیی کجی و ناهمراستایی دندانها را اصلاح کند اما در صورتی که مال اکلوژن شدید باشد یا دندانها به شدت کج باشند باید تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرید. معمولاً برای صاف و مرتب کردن دندانها است براکت یا اینویزالاین استفاده می‌شود.

سیگار کشیدن

یکی از مهم‌ترین اهداف زیبا سازی لبخند، پاک کردن لکه های سرسخت مانند لکه های حاصل از مصرف دخانیات است. در صورتی که سیگاری هستید، با وجود پاک کردن لک‌ها دوباره تغییر رنگ و لکه به دندانها باز خواهد گشت. بنابراین اگر می‌خواهیم نتایج درمان‌های زیبایی تمام به هدر نرود باید به فکر ترک سیگار و پایبندی نهایت بهداشت دهان باشید.

پیش شروع درمان‌های زیبا سازی لبخند باید درک درستی از نتایج احتمالی داشته باشید. انتظارات واقع‌ بینانه به شما کمک می‌کنند بهتر تصمیم‌ گیری کنید.

زیبا سازی لبخندهزینه درمان زیبایی لبخند

هزینه درمان زیبایی لبخند بسته به شرایط هر کسی متفاوت است چرا که برای هر کسی یک برنامه درمانی منحصر به فرد طراحی می‌شود. به طور کلی فاکتورهای زیر  تعیین‌ کننده هزینه درمان هستند.

درمان‌های انجام شده – برای زیبا سازی لبخند بیمار ممکن است از چندین درمان زیبایی استفاده شده باشد. تعداد درمان‌ها و نوع آنها بر هزینه نهایی تأثیر می‌گذارند.

تجهیزات و  تکنولوژی مورد استفاده – برخی از دندانپزشکان از ابزارها و تکنولوژی‌های مدرن برای زیبا سازی استفاده می‌کنند. برای مثال ممکن است در یک کلینیک دندانپزشکی است تکنولوژی تصویر برداری پیشرفته برای ارزیابی وضعیت دندانها و فکها استفاده شود یا ممکن است از درمان‌های پیشگامانه و جدید بهره گرفته شود. استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های جدید معمولاً هزینه درمان را افزایش می‌دهد.

موقعیت جغرافیای مطب یا کلینیک – هزینه درمان‌های دندانپزشکی بسته به موقعیت مطب متفاوت است. حتی هزینه ‌ها از شهری به شهر دیگر و از کشوری به کشور دیگر تفاوت دارند برای همین بسیاری از افراد ممکن است به کشورهایی که در آنجا هزینه درمان پایین‌تر است سفر کنند که به آن گردشگری سلامت گفته می‌شود.

تجربه و تخصص دندانپزشک – دندان‌پزشک زیبایی که چند سال صرف آموزش ویژه درمان‌های زیبایی نموده است و در این زمینه دانش زیاد و تجربه کافی دارد، دستمزد بیشتری در مقایسه با دندانپزشک عمومی دریافت می‌کند.

بی‌ حسی – اگر چه معمولاً درمان‌های زیبایی لبخند، درد و ناراحتی اندکی دارد اما ممکن است بی ‌حسی یا آرام‌ بخش برای بیمار استفاده شود. بی ‌حسی و سایر داروهای مورد استفاده در حین درمان بر هزینه نهایی می‌افزایند.

این صفحه خوب بود؟ post
باز کردن چت
1
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟