شرایط لازم برای زیبا کردن دندانها با لمینت دندان

زیبا کردن دندانها با لمینت دندان

زیبا کردن دندانها با لمینت دندان شرایط خاصی را نیاز دارد ، پیش از درمان لمینت کردن دندان‌ها، ابتدا باید مشخص شود شرایط لازم برای لمینت کردن دندان‌ها را دارید یا نه

شرایط زیبا کردن دندانها با لمینت دندان

دندان‌ها به شدت دچار تغییر رنگ و لک شده ‌اند و با درمان‌های سفید کننده دندان (بلیچینگ) نمی‌توان بد رنگی دندان را از بین برد. به ‌ویژه لکه های تیره که به درمان‌های سفید کننده دندان پاسخ نمی‌دهند معمولاً باید با روش‌های دیگر سفید شوند.

به طور کلی لمینت دندان برای پوشاندن لکه های دندان از جمله لکه های داخلی و یا ترمیم‌های دندانی قدیمی یا بدرنگ یا پوسیدگی دندان استفاده می‌شود.

نقایص جزئی در ساختار دندان با لمینت سرامیکی اصلاح می‌شود. معمولاً لب پر شدگی، ترک‌ خوردگی و بدشکلی دندان با لمینت درمان می‌شود.

وجود مشکلات متعدد زیبایی دندان یکی از فاکتورهایی است که در لمینت کردن در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که در آن بیش از یک مشکل زیبایی داشته باشد با لمینت دندان می‌توان همه آنها را هم‌ زمان حل کرد.

مثلاً دندانی که هم لب پر شده است هم باید سفید شود و هم کوتاه یا بدشکل است با لمینت شکل ایده ‌آل به خود می‌گیرد. در حالی‌ که اگر از لمینت استفاده نشود برای حل هر یک از این مشکلات باید درمان‌های جداگانه صورت بگیرد.

لازم است قبل از زیبا کردن دندانها با لمینت دندان از نظر سلامتی دهان در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد. برای انجام همه درمان‌های زیبایی دندان پزشکی باید لثه و دندان‌های سالم داشته باشید. در صورتی که دندان‌ها یا لثه دچار مشکل باشند باید ابتدا مشکلات آنها درمان شود و پس از آن اقدام به درمان دندانپزشکی زیبایی شود.

ضخامت مینای دندان باید کافی باشد. از آن‌جایی ‌که لمینت به مینا چسبانده می‌شود، باید هنگامی که دندانپزشک بخشی از مینای دندان را می‌تراشد تا فضای کافی برای چسباندن لمینت ایجاد شود، در واقع باید هنوز بخشی از مینا باقی مانده باشد.

در صورتی که ضخامت میزان کم باشد لمینت دندان خوب به دندان نمی‌چسبد.

دندان‌ها باید تا حدی هم ردیف و همراستا باشند اگر چه با کمک لمینت می‌توان اندکی کجی دندان‌ها را اصلاح کرد اما در صورتی که ناهمراستایی دندان‌ها شدید باشد شرایط خوبی برای زیبا کردن دندانها با لمینت دندان نیست.

ناهمراستایی شدید دندان‌ها باعث می‌شود فشار زیادی بر از آن وارد شده و احتمال لب پر شدن یا شکستن لمینت افزایش می‌یابد.

برای لمینت کردن نباید عادت به هم فشردن دندان‌ها و دندان قروچه داشته باشید. دندان قروچه و به هم فشردن فکها فشار زیادی بر دندانها و ترمیمهای دندانی وارد کرده و باعث شکستن آنها می‌شود. همچنین عادات بدی مانند جویدن ناخن، جویدن یخ، باز کردن درب بطری یا شکستن پسته و فندق با دندان‌ها همه می‌توانند منجر به صدمه دیدن ترمیم‌های دندانی شود.

پایبندی به رعایت بهداشت دهان یکی از شرایط اصلی لازم برای لمینت کردن است. لمینت سطح جلوی دندان چسبانده می‌شود بنابراین برای حفظ سلامت دندان و جلوگیری از تغییر رنگ لمینت و پس‌روی لثه و مشکلات دیگر باید مرتباً مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

این صفحه خوب بود؟ post
باز کردن چت
1
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟