مراقبت های بعد از درمان لمینت چیست؟

طول عمر لامینیت چقدر

مراقبت های بعد از درمان لمینت مجموعه مراقبت هایی است که با رعایت آن ها می توانید ضمن تضمین سلامتی ، عمر لمینت دندان را نیز افزایش دهید.

اینکه بگویم چون از لمینت دندان استفاده می کنیم دیگر نیازی به مسواک زدن و رعایت بهداشت دهان و دندان ها لازم نیست اشتباه است.

ماندگاری لمینت ها مانند دندانهای طبیعی به مواردی مثل بهداشت بیمار ، عادات غلطی از جمله ناخن جویدن و دندان قروچه و رژیم غذایی و جنس دندانها بستگی دارد ولی میتوان گفت که اگر کار دقیق و درست انجام شود و لمینت به درستی با دندان زیرین باند شود و بیمار نیز نگهداری و مراقبتهای لازم را داشته باشد، جزء یکی از با دوام ترین درمانهای دندانپزشکی محسوب می شود.

١- مسواک زدن روزانه و بطور منظم

٢- استفاده از نخ دندان

٣- استفاده ازدهان شویه آب نمک رقیق یا سرم شستشو به صورت متداول

٤- در چند ساعت ابتدایی پس از درمان از نوشیدن و خوردن ترکیبات غذایی رنگی ( چای پررنگ ، قهوه ، نوشابه ، نسکافه ، سس ، لبو ، شکلات …) خودداری نمایید و بعد از این مدت پس از مصرف اینگونه خوراکی ها دهان را شسته و در صورت امکان مسواک نمایید.

٥- از مصرف دخانیات و قلیان بپرهیزید ، در صورت مصرف دهان را شسته و مسواک نمایید.

٦- اگر داراى عادت دندان قروچه هستید به طور حتم باید از نایت گارد (محافظ شب دندان) استفاده نمایید.

٧- از خوردن مواد غذایی دارای بافت سفت وسخت مانند ته دیگ و یا نان برشته و همچنین خرد کردن و شکستن تخمه و آجیل بپرهیزید .

٨- عادات نا پسند، مانند نگاه داشتن وسایل با دندان ( سوزن ، خودکار…) و بی احتیاطی در گاز زدن میوه های هسته دار ( هلو ، زردآلو …) باعث آسیب رسیدن و شکستن دندان های لمینت می شود.

٩- هر شش ماه یکبار جهت کنترل وچکاب به دندانپزشک مراجعه نمایید.

این صفحه خوب بود؟ post
باز کردن چت
1
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟