مزایا و معایب لمینت دندان

لمینت دندان

معایب لمینت دندان یا لمینت سرامیکی در مقابل مزایای لمینت دندان به حدی ناچیز است که این درمان را به یک درمان بی عیب و نقص در دندانپزشکی زیبایی تبدیل کرده است.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان یک پوسته نازک و همرنگ دندان است که بر روی سطح جلوی دندان چسبانده می‌شود تا اشکالات آن را پنهان کرده و ساختار دندان را تا حدی تقویت کند.

از آنجایی ‌که لمینت دندان ضخامت بیشتری در مقایسه با کامپوزیت دندان دارد، در طیف گسترده‌ تری از مشکلات می‌توان از آن استفاده کرد. مثلاً در صورتی که لب پر شدگی، تغییر رنگ، بدشکلی لبه های دندان، کجی و ناهمراستایی دندان، فاصله بین دندان‌ها و سایر مشکلاتی که با این روش‌های زیبایی می‌توان برطرف کرد، شدیدتر از حدی باشد که کامپوزیت دندان بتواند آنها را اصلاح نماید، می‌توان از لمینت سرامیکی بهره گرفت.

لمینت دندان در مقابل تغییر رنگ و لک مقاوم است و برخلاف کامپوزیت ونیر تخلخل ندارد که رنگدانه‌ ها در داخل آن محبوس شوند بنابراین اگر از آنها مراقبت کنید حتی بیشتر از خود دندانهای طبیعی، سفیدی خود را حفظ می‌کنند.

لمینت دندانی دوام و مقاومت بالاتری نسبت به کامپوزیت دندان دارد. به ویژه مواد جدیدی که از آنها لمینت ساخته می‌شود از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند.

معایب لمینت دندان

برای لمینت کردن دندان بخش بسیار کمی از مینا تراشیده می‌شود ( البته در لمینت های دندانی جدیدی که در کلینیک دکتر مهرداد فلاح استفاده می شود تراش دندان لازم نیست ) در حالی که برای روکش کردن دندان بخش زیادی از دندان تراشیده می‌شود در نتیجه لمینت دندان کم تهاجمی تر محسوب می‌شود .

هزینه لمینت دندان در مقایسه با روکش تمام سرامیک کمتر است و ارزانتر تمام میشود بنابراین دندان‌های بیشتری را می‌توان لمینت کرد.

یکی از اشکالات لمینت دندان در مقابل کامپوزیت دندان این است که روشی فوری نیست بلکه لمینت یک تا دو هفته طول میکشد تا انجام می‌شود. با این حال در صورتی که کلینیک دندانپزشکی مجهز به تکنولوژی های دیجیتالی جدید باشد، این کار را می‌توان به صورت فوری و ظرف یک جلسه انجام داد.

5/5 – (1 امتیاز)
باز کردن چت
1
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟