موارد منع استفاده از درمان لمینت دندان

بیمار درمان شده توسط لمینت دندان

منع استفاده از درمان لمینت دندان در افرادی با شرایط خاص باعث شده ضمن یادآوری از روش های تکمیل و یا جایگزین درمان لمینت دندان یادآوری کنیم.

منع استفاده از درمان لمینت دندان

استفاده از درمان لمینت دندان در افرادی که بهداشت دهان و دندان خوبی ندارند و مبتلا به مشکلات لثه ای درمان نشده (عفونت فعال ) هستند يا پوسیدگی شدید دندانی دارند و نسج دندانهایشان به شدت تخریب شده است پیشنهاد نمی شود.

منع استفاده از درمان لمینت دندان هنگام استفاده از پروتز متحرک

با داشتن پروتز متحرک نمی توان لمینت دندان استفاده کرد ، در اين موارد باید به جای پروتز متحرک ایمپلنت دندان گذاشته شود ، تا بتوان بقیه دندان ها را لمینت کرد.

آسیب پروتز متحرک به لمینت دندان به علت عدم ثبات پروتز متحرک و کلاسپهای (چنگکها) پروتز روی دندانهای پایه می باشد.

همچنین روى دندان روكش شده و يا ايمپلنت شده نيز نمى توان لمينت انجام داد ، در اين موارد مى بايست روكش دندان يا ايمپلنت را تعويض و از روكش تمام سراميک براى آن دندان استفاده كرد.

منع استفاده از درمان لمینت دندان برای بیماران دارای ناهنجاری فکی

از لمینت دندان برای بیماری که دارای ناهنجاری های فکی می باشد نمى توان استفاده کرد.

به عبارت دیگر ناهنجاریهای فکی معمولا” نیاز به ارتودنسی و حتی ارتوسرجری (یعنی ترکیب درمان های ارتودنسی و جراحی فک) دارند و فقط در موارد بسیار اندکی که ناهنجاری در حد جزیی است قابل اصلاح توسط لمینت دندان است.

همچنين امکان لمینت کردن دندان شیری نيز وجود ندارد و نكته ديگر آنكه در خانمهاى باردار ترجيحأ بهتر است انجام این کار به بعد از دوران باردارى موكول شود.

در دوران بارداری معمولا هیچ گونه درمان انتخابی دندانپزشکی انجام نمی شود. منظور از انتخابی، نقطه مقابل اجباری و اورژانسی می باشد.

این صفحه خوب بود؟ post
باز کردن چت
1
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟