استفاده از نایت گارد برای پیشگیری از آسیب های دندانی

نایت گارد همانطور که از نامش پیداست جهت محافظت دندان ها در هنگام خواب مورد استفاده قرار میگیرد ، این وسیله بیشتر برای افرادی مناسب است که دندان قروچه دارند ( Bruxism ) یا حتی برای افرادی که دچار خر و پوف هستند نیز کاربرد دارد.

از آنجا که دندان قروچه در هنگام خواب اتفاق می افتد ، اکثر مردم در اطلاع نیستند.

کاربرد های نایت گارد

مشکلات عدم استفاده از نایت گارد در افرادی که دچار رفتارهای بدون کنترل در خواب هستند می تواند منجر به مشکلات جدی تری شود به طور مثال افرادی که دچار دندان قروچه هستند ، دندان هایی ساییده شده دارند ، مشکلات لب پریدگی و شکستگی دندان ها همگی آسیب هایی هستند که فرد در هنگام خواب توانایی کنترل آن ها را ندارد.

کاربرد نایت گارد در براکسیسم

همچنین استفاده از نایت گارد از سردرد و فک درد جلوگیری می کند.

نایت گارد با یکسان نگاه داشتن فک از افتادگی فک پایین در هنگام خواب جلوگیری می کند و هوا در هنگام تنفس آزادانه عبور می کند.

در صورت انجام ورزش ها و یا فعالیت هایی که احتمال ضربه و آسیب رسیدن به دندان وجود داشته باشد (مثلا ورزشهای رزمی، اسکیت و …) بهتر است از یک وسیله محافظتی به اسم گارد دهانی که روی دندان ها قرار داده می شود، استفاده کرد که جلوی ضربه دندان را می گیرد.

کاربرد نایت گارد پس از درمان های زیبایی دندان

اگر از درمان لمینت دندان استفاده می کنید و دچار دندان قورچه هستید بهتر از جهت جلوگیری از صدمه رسیدن به لمینت دندان از نایت گارد استفاده کنید.

این محافظ در صورتی که هنگام استراحت دندان قورچه داشته باشید از صدمه رسیدن احتمالی به دندان های شما جلوگیری به عمل می آورد.

تفاوت بین نایت گارد و گارد دهان

اگر شما یا فرزندانتان درگیر ورزش های تماسی هستید ، یا اگر به ویژه بعد از خواب احساس درد فک دارید ، تفاوت بین نایت گارد و گارد دهان را برای شما روشن خواهیم کرد و ما به شما کمک خواهیم کرد تا تصمیم بگیرید کدام یک را لازم دارید.

نایت گارد چیست؟

نایت گارد یک آتل اکلوزال است که برای محافظت از دندانهای شما هنگام خواب استفاده می شود.

اکثر دندانپزشکان نایت گارد را به بیمارانی که دندانهای خود را به هم می کشند تجویز می کنند.

اغلب براکسیسم به دلیل استرس یا اضطراب است. دندان قروچه می تواند مینای دندان را خراب کند ، حساسیت دندان را افزایش داهد و مشکل بیش از حد آن باعث ایجاد درد فک به نام TMJ شود که گاهی اوقات می تواند به جراحی نیز نیاز داشته باشد.

گارد دهان چیست؟

محافظ دهان وسیله محافظی برای دهان است که دندان ها و لثه ها را می پوشاند تا از آسیب دیدگی دندان ها ، لب ها و لثه ها جلوگیری کند.

4.5/5 – (4 امتیاز)
باز کردن چت
1
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟