آیا ایمپلنت درد دارد

آیا ایمپلنت درد دارد ؟ سوالی که به نظر ذهن همه افرادی که علاقه مند به کاشت ایمپلنت دندان هستند را مشغول کرده ، اما واقعیت این است که شما اصلا دردی احساس نمی کنید.

اگر تجربه دندان کشیدن ، یا جراحی دندان نهفته و یا عصب کشی داشته باشید ، باید بگوییم این عمل در مقابل آن ها اصلا درد ندارد ، اما متاسفانه بیماران در مورد کاشت ایمپلنت کمی پیش قضاوت دارند ، دلیل آن هم مراجعه به اینترنت و دیدن کلیپ های مربوط به جراحی ایمپلنت است.

عوامل دردناک ایمپلنت دندان

طول جراحی اگر زیاد باشد بیمار دردی بیشتر تجربه خواهد کرد ، به همین جهت تجربه جراح نقش بسیار پر رنگی در موفقیت ایمپلنت و درد بعد از جراحی دارد.

در هر صورت تجربه جراح باعث می شود عمل کاشت دندان با دستکاری کمتر و درد کمتر همراه باشد.

به همین جهت توصیه می کنیم کاشت ایمپلنت توسط متخصص جراح فک و صورت و یا متخصص لثه ( پریودونتولوژیست ) انجام شود.

درد بعد از کاشت ایمپلنت به عوامل دیگری نیز بستگی دارد ، به طور مثال درمان های همراه با کاشت ایمپلنت نیز در به وجود آوردن درد تاثیر دارند ، مانند پیوند استخوان و کشیدن دندان جهت کاشت ایمپلنت.

مسئله آخری که باعث درد ایمپلنت می شود ، نوع سیستم یا برند ایمپلنت می باشد ، برند ایمپلنت خوب و ساده در اصطلاح user friend تروما و درد کمتری به همراه دارد.

در هر حال مقدار کمی درد اگر تجربه کنید به مزایایی که ایمپلنت دندان برای شما به ارمقان می آورد ارزشش را دارد ، برای کاشه درد ایمپلنت بعد از جراحی بهتر است تا نیم ساعت قبل از جراحی قرص بروفن ۴۰۰ میلی گرم و بعد از جراحی نیز در فواصل هر شش ساعت خوردن مسکن را ادامه دهید ، مسکن فقط برای روز اول جراحی میباشد.

/ / دانستنی های دندانپزشکی
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)