آیا ایمپلنت درد دارد

آیا ایمپلنت درد دارد ؟

آیا ایمپلنت درد دارد ؟ سوالی که به نظر ذهن همه افرادی که علاقه مند به کاشت ایمپلنت دندان هستند را مشغول کرده ، متاسفانه بیماران در مورد کاشت ایمپلنت کمی پیش قضاوتی دارند ، دلیل آن هم مراجعه به اینترنت و دیدن کلیپ های مربوط به جراحی ایمپلنت است.

تاثیر مهارت و سرعت کار دندانپزشک در میزان درد ایمپلنت

جراحی ایمپلنت تحت بیحسی کامل (بیحسی بلاک) انجام می شود و در طول انجام جراحی بیمار دردی را احساس نمی کند. میزان درد ایمپلنت تا حد زیادی به ترس و تصور ذهنی بیمار و آستانه ی تحمل او بستگی دارد. طبیعتا هر چه بیمار همکاری بیشتری با دندانپزشک داشته باشد درمان آسان تر و سریعتر انجام خواهد شد. به علاوه مهارت و سرعت کار دندانپزشک هم از عوامل مهم است لذا توصیه می شود کاشت ایمپلنت توسط متخصص جراح فک و صورت و یا متخصص لثه (پریودنتیست) انجام شود.

تاثیر وسعت ناحیه جراحی در درد ایمپلنت

یکی دیگر از عوامل موثر در میزان درد، وسعت ناحیه جراحی و ماهیت خود درمان است. هر چه ناحیه ی جراحی شده وسیع تر باشد و یا مثلا درمان همراه با سینوس لیفت یا پیوند استخوان باشد، در مدت نقاهت پس از درمان و تورم تاثیر دارد، که البته این شرایط هم با درمان های دارویی تا حد زیادی قابل کنترل و تعدیل است.

در واقع تنها دردی که بیمار باید تحمل کند، هنگام تزریق بی حسی است که چند ثانیه بیشتر طول نمی کشد و همان هم می تواند با استفاده از ژل و یا اسپری بیحسی تا حد زیادی کاهش یابد.

لطفا توجه داشته باشید که اگر بیماری خاصی دارید باید حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید چون در شرایط خاص مانند بیماری های قلبی باید نوع دیگری از بیحسی تزریق گردد.

قبل از شروع جراحی از دندانپزشک داروی آرام بخش بخواهید

برای کمتر شدن درد و استرس بیمار در هنگام جراحی معمولا توصیه می شود یک قرص مسکن یا آرامبخش (با مشورت پزشک) نیم ساعت قبل از شروع جراحی استفاده شود و مصرف آن بعد از جراحی نیز در فواصل هر 6 ساعت ادامه داده شود. در مواردی بنا به صلاح دید پزشک ممکن است آمپول دگزامتازون جهت کاهش التهاب ناحیه و یا مصرف آنتی بیوتیک تا یک هفته تجویز شود.

همچنین اگر بیمار در حین درمان احساس درد داشت می تواند با اشاره ی کوچک یا بالا آوردن دستش به دندانپزشک خود بگوید که بیحسی بیشتری برایش تزریق شود. در بسیاری از اوقات افراد نگران این موضوع هستند که روش ایمپلنت دندان درد زیادی به همراه داشته باشد، اما با بی حسی مدرن، در طول جراحی هیچ گونه درد و ناراحتی وجود نخواهد داشت بلکه  با روش ایمپلنت دیجیتال می توانیم ناراحتی را  کمی کاهش دهیم و دیگر نیازی به برش و بخیه زدن در این روش نیست. البته این روش بستگی به کیفیت استخوان و لثه ی بیمار دارد و در همه ی موارد قابل اجرا نیست.

4/5 – (24 امتیاز)