جرم گیری دندان

جرمگیری دندان

جرم گیری دندان فرایند حذف جرم سخت اطراف لثه توسط دستگاه مخصوص دندانپزشکی است.

جرم و پلاک دندان چیست؟

جرم (calculus ) در واقع رسوب انباشته شده روی دندان که به مرور سخت شده است گفته می شود ، جرم یا رسوب دندانی ، سفید رنگ یا زرد مایل به سفید که مانند گل سختی دارد و به راحتی از دندان جدا می شود.

در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی رسوب بین دندان و لثه انباشته شده و سخت می شود ، در دندان ها به واسطه این جرم ها امکان پوسیدگی بالا می رود و لثه در خطر تحلیل قرار میگیرد ، برای جلوگیری از خطرات جرم دندان باید جرمگیری دندان انجام شود.

فرایند جرم گیری دندان در دندانپزشکی

جرمگیری دندان

جرم گیری دندان در دندانپزشکی یکی از خدمات پیشگیری از مشکلات بعدی جرم دندان است ، معمولا افرادی که مستعد جرم دندان هستند هر 6 ماه یکبار نیاز است جهت جرمگیری نزد دندانپزشک مراجعه کنند.

جرمگیری دندان در دندانپزشکی توسط ابزاری به نام اولتراسونیک انجام می شود و صدمه ای به دندان ها نمی زند.

جلوگیری از تشکیل جرم دندان

جهت جلوگیری از تشکیل جرم دندان و مواجه شدن با مشکلات بعدی جرم دندان ، به صورت مرتب روزی دو بار مسواک بزنید و همچنین از نخ دندان استفاده کنید.

مشکلات عدم جرمگیری دندان

در صورت عدم جرم گیری دندان و رعایت نکردن نکات بهداشتی ، جرم دندان لثه را تحریک می کند و مشکل پسروی لثه اتفاق می افتد ، بیماری پریودنتال یکی از بیماری های به وجود آمده توسط جرم دندان است.

در حقیقت با عدم جرمگیری دندان املاح زرد رنگ به تدریج سخت شده و تجمع آن ها در اطراف لثه و دندان موجب به وجود آمدن مشکلات لثه از تحلیل تا عفونت خواهد شد ، این بیماری در آینده سبب از دست دادن دندان می شود ، ضمن اینکه جرم گیری دندان هر 6 ماه یکبار یا به دستور پزشک هیچ ضرری برای دندان ها ندارد حتی موجب سلامتی بیشتر نیز می شود.

5/5 – (1 امتیاز)
باز کردن چت
1
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟