مقدار تراش دندان ها در لمینت دندان چقدر است؟

مقدار تراش دندان ها در لمینت دندان

مقدار تراش دندان ها در لمینت دندان بسته به نوع لمینت دندان متفاوت است ، اما در هر حال مقدار تراش دندان در لمینت جزئی و بستگی به سیستم مورد استفاده دارد.

مقدار تراش دندان ها در لمینت دندان

در سیستم زيركونيا و ايى ماكس و كاد كام تراش 0/5 تا 0/8 میلی متر و در سیستمهای لومینیرز و بريليانس نيازى به تراش دندان نيست مگر بقصد كوتاه كردن و تغيير فرم دندان ها

در سيستم اى پى اس ونيير نيز تراش دندان جهت لمینت کردن دندان بسيار جزيى است.

نحوه تراش دندان جهت لمینت دندان

در روش لمینت سرامیکى ، لازم است فقط سطح بیرونى دندان مختصرى تراش داده شود تا جبران ضخامت پوسته نازک لمینت با تراش روى دندان صورت گیرد. در غیر اینصورت قرار دادن لمینت روى دندان موجب بیرون زدگى سطح دندانها مى شود.

البته بایست توجه کرد که این تراش در سطح میناى دندان است و موجب بروز آسیب به دندان و یا از بین رفتن میناى دندان نمى شود و پوسته لمینت روى دندان کاملا مى چسبد و هیچ درز و منفذى بین لمینت دندان و سطح میناى دندان باقى نمى ماند و لذا سلامت دندان حفظ خواهد شد.

البته لازم به ذکر است در مواردى مثل بدرنگى بسیار شدید دندانها (بمنظور افزایش پوشانندگى رنگ دندان) و یا نامرتبى و بهم ریختگى دندانها لازم است مقدار تراش دندان از مقادیر استاندارد فوق بیشتر گردد.

در هر حال اگر تصمیم به استفاده از لمینت دندان گرفته اید باید در جریان باشید که لمینت کردن دندان یک کار برگشت ناپذیر حساب می شود.

همانظور که گفته شد در لمینت های جدید نیاز به تراش دندان جزئی و در برخی سیستم ها نیازی به تراش دندان نیست.

کاربرد لمینت دندان

لمینت دندان بهترین انتخاب جهت پوشاندن دندان های بد رنگ و مرتب کردن دندان های به هم ریخته می باشد.

5/5 – (1 امتیاز)
باز کردن چت
1
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟