آیا ایمپلنت دندان دائمی است یا نیاز به تعویض ایمپلنت وجود دارد؟

نیاز به تعویض ایمپلنت

یکی از مهمترین پیشرفت های تکنولوژیکی در دندانپزشکی، ایمپلنت های دندانی است. قبل از به وجود آمدن ایمپلنت دندان ، تنها گزینه برای افرادی که دندان های خود را از دست داده بودند، پروتزهای دندانی بود اما ایمپلنت دندان یک راه حل جذاب و راحت برای کسانی که دندان های خود را از دست داده اند یا آسیب دیده اند، ارائه می دهد ایمپلنت دندان یک گزینه جایگزین دائمی است.

تعویض ایمپلنت

ممکن است هیچ وقت لازم نباشد نیاز به تعویض ایمپلنت داشته باشید. تنها زمانی ایمپلنت نیاز به تعویض دارد که لق شده، بافت‌های احاطه کننده آن دچار عفونت شده یا به طریقی آسیب دیده است.

برای این که به این مرحله نرسید باید هر شش ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت سلامت ایمپلنت و دندان‌های دیگر بررسی شود.

موفقیت عمل کاشت ایمپلنت

به گفته انجمن جراحان فک و صورت با آمریکا، ایمپلنت دندان به طور متوسط در 95% موارد موفقیت ‌آمیز است.

موفقیت ایمپلنت بستگی به محل کاشت ایمپلنت، سلامت عمومی و سبک زندگی بیمار دارد.

تاج سرامیکی ایمپلنت

از آنجایی‌ که ایمپلنت در داخل استخوان فک و لثه فرو می‌رود، افرادی که دچار دیابت شدید هستند یا دائماً سیگار می‌کشند ممکن است مناسب کاشت ایمپلنت نباشد. به همین علت پیش از کاشت ایمپلنت وضعیت دهان و سلامت عمومی بیمار باید به طور کامل بررسی شود تا اطمینان حاصل شود فرد از شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت برخوردار است.

معاینه ایمپلنت دندان

در چکاپهای دندانپزشکی وضعیت ایمپلنت و عوارض احتمالی یا شواهد عدم موفقیت آن بررسی می‌شود. اگر چه احتمال بروز عوارض کاشت ایمپلنت کم است اما آگاهی داشتن از آنها باعث می‌شود به موقع اقدام کنید.

این که ایمپلنت دندان دائمی یک جسم خارجی و بی حس می باشد دلیل بر این نمیشود که از عفونت و جرم مرخص است ، بلکه بیشتر مستعد عفونت و ایجاد مشکلات لثه می باشد ، برای نگهداری و جلوگیری از نیاز به تعویض ایمپلنت ، بهداشت دهان و دندان های خود را رعایت کنید.

این صفحه خوب بود؟ post
باز کردن چت
1
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟