عوامل موثر در انتخاب طرح لبخند
عوامل موثر در انتخاب طرح لبخند

عوامل موثر در انتخاب طرح لبخند

عوامل موثر در انتخاب طرح لبخند به شکل و نکات ظاهری افراد بستگی دارد ، در زیر به آن ها اشاره و سعی می کنیم به شما اطلاعاتی در خصوص عوامل موثر در انتخاب طرح لبخند ارائه دهیم.

عوامل موثر در انتخاب طرح لبخند جهت اصلاح طرح لبخند

به طور کلی سه گزینه بیشترین تاثیر را در انتخاب لبخند جهت اصلاح طرح لبخند می گذارند.

  1. شکل صورت
  2. انتظارات شخص
  3. سن و جنسیت

در یک لبخند زیبا لبه دندان های جلویی بالایی باید موازی با لب پایی باشد ، همچنین خط لب بالا از محل اتصال لبه لثه به دندان ها عبور می کند.

در یک لبخند زیبا لبه دندان های جلویی بالایی باید موازی با لب پایی باشد ، همچنین خط لب بالا از محل اتصال لبه لثه به دندان ها عبور می کند.

حد دیده شدن لبه برنده دندان های جلویی فک بالا در حالت استراحت بین 2 تا 3 میلیمتر می باشد.

در طراحی دندان ها نسبت خاصی در عمق بین دندانی در لبه برنده آنها پیروی می شود.

نسبت های زیبایی در طرح لبخند

در حالت ایده آل فک بالا باید 1 تا 1/5 میلیمتر جلوتر و پایین تر از لبه دندان های پایینی باشد و اگر چنین نباشد ، باید با روش جراحی فک و یا ارتودنسی مشکل برطرف شود.

جلسه مشاوره زیبایی

هر چند اولین و موثر ترین گزینه در انتخاب طرح لبخند ، نظر فرد می باشد اما در هنگام مشاوره با متخصص دندانپزشکی زیبایی می توان عوامل علمی و تجربی بسیاری را کمک گرفت تا بهترین لبخند را طراحی کرد.

انواع روش های زیبا سازی دندان

بدون شک ، مشخص ترین و لطیف ترین گزینه زیبایی در انسان ها لبخند آنهاست ، پس هر چه در اصلاح این جلوه تلاش کنیم نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

اگر نظر بیمار برای زیبایی لبخند صرفا سفیدی دندان ها باشد می توان با روش بلیچینگ دندان ها را سفید کرد ، اما اگر مشکلات دندان ها فرا تر از سفید کردن دندان ها باشد ، پای کامپوزیت دندان و لمینت دندان به میان می آید.

اصلاح طرح لبخند

بلیچینگ چیست؟

بلیچینگ فرایند شیمیایی سفید کردن دندان ها با مواد مخصوص است که هیچ گونه آسیبی به ساختمان دندان وارد نمی کند و بی ضرر است.

باید توجه داشته باشید در روش بلیچینگ ، دندان هایی که پرکردگی با آمالگام و یا روکش دندان دارند با روش بلیچینگ امکان سفیدی دندان وجود ندارد و باید از روش هایی نظیر لمینت دندان و یا کامپوزیت ونیر برای سفید کردن دندان ها استفاده کرد.

در کل جنس لمینت ها به سه نوع چینی ، سرامیکی و کامپوزیتی تقسیم می شود.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان یک پوسته نازک از جنس سرامیک است که بر روی سطح بیرونی دندان ها چسبانده می شود.

این پوسته نازک با قرار گرفتن روی سطح دندان آسیب دیده و یا بد رنگ باعث پوشاندن آنها می شود و زیبایی دندان ها را افزایش می دهد ، حتی در مواردی که دندان ها نامرتبی و کجی خفیفی دارند می توان بدون استفاده از درمان ارتودنسی در زمان سریع تر و هزینه کمتر دندان ها را صاف و مرتب به نمایش گذاشت.

کامپوزیت ونیر چیست؟

کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر به مواد همرنگ دندان می گویند که مانند خمیر بر روی دندان ها توسط متخصص دندان پزشکی زیبایی قرار گرفته و شکل داده می شود.

این روش سریع ، ارزان و با کیفیت است ، تنها در یک جلسه می توان صاحب لبخندی زیبا شد.

پیشنهاد می شود اگر سوالی برای شما مطرح شده است و نیاز به راهنمایی بیشتری جهت انتخاب درمان و جوانب درمان ها به دست آورید ، بهتر از با ما تماس یا از مزایای جلسه مشاوره رایگان حضوری در کلینیک ما بهره مند شوید.

این صفحه خوب بود؟ post
باز کردن چت
1
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟