لمینت
لمینت

شباهتها و تفاوتهای لمینت معمولی و لمینت خیلی نازک (لومینیرز)

از آنجایی ‌که لمینت سرامیکی معمولی و لمینت خیلی نازک که به لومینیرز شهرت دارد محبوبیتی روز افزون یافته است، در اینجا به شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها می‌پردازیم.

شباهت‌های لمینت معمولی و لومینیرز

هر دو روش می‌توانند کجی و ناهمراستایی خفیف دندان‌ها را اصلاح کنند
هر دو روش دندان‌ها را سفیدتر و لبخند را درخشان‌تر می‌کنند
هر دو روش برای ترمیم لب پر شدگی، ترک ‌خوردگی و شکستگی دندان استفاده می‌شود
هر دو روش برای بستن فاصله بین دندان‌ها مناسب هستند
هر دو روش از جنس سرامیک با دوام و مقاوم ساخته می‌شوند و هم رنگ دندان هستند
هر دو روش در مقابل تغییر رنگ و لک مقاوم هستند
معمولاً هر دو روش قیمت مشابهی دارند

تفاوتهای لمینت معمولی و لومینیرز

فرایند آماده‌ سازی لمینت معمولی و لومینیرز

برای زیبا کردن دندان‌ها با لمینت دندان معمولی در بسیاری از موارد می‌خواهیم شکل، طول، پهنا، رنگ و شفافیت دندان را تغییر بدهیم. برای این کار، در فرآیند آماده ‌سازی دندان‌ها باید یک لایه نازک از مینای دندان تراشیده شود تا فضای کافی برای اضافه شدن پوسته لمینت فراهم شود. اما برخی افراد تمایلی به تراشیده شدن دندان و درمان‌های تهاجمی ندارند به همین علت لومینیرز را ترجیح می‌دهند. لومینیرز یا لمینت خیلی نازک، در واقع نیازی به تراشیدن دندان ندارد و یا در صورت لزوم، بسیار کم دندان تراشیده می‌شود. پس از تمیز کردن و پولیش دندان، این پوسته نازک به دندان چسبانده می‌شود. ضخامت آن تنها به اندازه لنز چشم است به همین علت نیازی به تراشیدن دندان وجود ندارد و بی‌ حسی تزریق نمی‌شود. همچنین نیازی به لمینت موقتی در مدت زمانی که منتظر آماده شدن لمینت اصلی هستید، وجود ندارد.

کاربرد لمینت معمولی و لومینیرز

از نظر کاربردی هر دو روشی بسیار مشابه هستند و برای پوشاندن مشکلات دندانی مانند لب پر شدن، تغییر اندازه و شکل و یا تغییر رنگ دندان استفاده می‌شود. تنها تفاوت آنها در این است که لمینت معمولی عیوب شدیدتری را می‌تواند پوشش دهد در حالی که لومینیرز برای عیوب خفیف کارایی دارد.

ترکیب و ساخت لمینت معمولی و لومینیرز

جنس مواد سازنده لومینیرز اندکی متفاوت است چرا که باید علی‌رغم نازک بودن، مقاومت بالایی داشته باشد. لومینیرز با تکنولوژی‌های جدید و طراحی دیجیتالی کار می‌شود تا بتوان آن را بسیار نازک ساخت.

زیبایی و شکل لمینت معمولی و لومینیرز

برخی از افراد تفاوت بین دندانی که با لمینت معمولی کار شده و لومینیرز را متوجه نمی‌شوند اما در واقع تفاوت‌هایی بین آنها وجود دارد. لمینت معمولی از نظر شفافیت و شباهت به مینای دندان و خصوصیات بازتاب نور طبیعی‌تر است. لومینیرز به علت نازکی ، محدودیت‌هایی در ساخت و ایجاد رنگ و شفافیت مورد نظر ایجاد می‌کند که ممکن است برای برخی موارد مناسب نباشد. اگر چه لومینیرز کاملاً سفید و همرنگ دندان‌های مجاور انتخاب می‌شود اما مات بوده و مشخصه‌ ها و شفافیت لمینت معمولی را ندارد بنابراین برای دندانهای جلویی که خیلی در معرض دید قرار دارند ممکن است لمینت معمولی مناسب‌تر باشد. از طرفی به علت نازکی زیاد لومینیرز ممکن است بدرنگی یا ترک دندان زیر آن، مشخص شود.

شرایط لازم برای لمینت و لومینیرز

در صورتی ‌که مینای دندان شما خیلی کم باشد ممکن است لمینت معمولی برای آن مناسب نباشد چرا که بخشی از آن باید تراشیده شود. بنابراین برای این افراد لومینیرز می‌تواند گزینه بهتری باشد. شرایط لازم برای لمینت معمولی ضخامت مینا در اندازه مناسب است و شرایط لازم برای لومینیرز شدید نبودن مشکل دندان و جایگاه آن در دهان می‌باشد. شرایط دیگر عبارت است از وضعیت بایت. اگر وضعیت بایت مناسب نباشد و در اثر ناهمراستایی دندان‌ها فشار بیشتری بر دندان لمینت شده وارد شود، ممکن است لومینیرز ترک برداشته یا از دندان جدا شود بنابراین ترمیمهای محکم‌تر و بادوام تر لازم است.

1.8/5 – (5 امتیاز)
باز کردن چت
1
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟