ایمپلنت
ایمپلنت

مراحل کاشت انواع مختلف ایمپلنت

مراحل کاشت انواع مختلف ایمپلنت را در ادامه مرور خواهیم کرد.

ایمپلنت
ایمپلنت

کاشت ایمپلنت یک مرحله ای

کاشت ایمپلنت یک مرحله ای
شکل- به ترتیب از چپ به راست: مراحل کاشت ایمپلنت یک مرحله ای

در کاشت یک مرحله ای ایمپلنت دندان، ابتدا ایمپلنت در داخل استخوان فک جایگذاری میشود و سپس در همان زمان هیلینگ کپ روی پایه ایمپلنت نصب میشود (شکل بالا). بنابراین تنها یک عمل جراحی برای کاشت ایمپلنت کافیست و بخش جراحی درمان تمام میشود.

کاشت ایمپلنت دو مرحله ای

کاشت ایمپلنت دو مرحله ای
شکل- کاشت دو مرحله ای ایمپلنت دندان به ترتیب از چپ به راست

1) جایگذاری پایه و بستن منفذ آن با پیچ سرپوش

2) بخیه زدن لثه و پوشاندن روی ایمپلنت

3) باز کردن لثه در مرحله دوم جراحی و اتصال هیلینگ کپ

در کاشت دو مرحله ای ایمپلنت، ابتدا پایه تیتانیومی در استخوان فک قرار میگیرد و سپس یک پیچ سر پوش (کاور) در بالای آن نصب میشود. سپس بافت لثه روی ایمپلنت کشیده شده و آن را میپوشاند و بخیه زده میشود.

پس از چند ماه که یکپارچگی استخوان انجام شد، لثه روی ایمپلنت مجددا برش خورده و یک هیلینگ کپ روی آن نصب میشود.

مزیت دو مرحله ای بودن درمان این است که احتمال عفونت و همچنین شکست درمان کاهش می یابد. از معایب دو مرحله ای بودن ایمپلنت مدت زمان طولانی تر درمان و دو عمل جراحی لازم است.

کاشت ایمپلنت فوری

کاشت ایمپلنت فوری

کاشت فوری ایمپلنت به این معنی است که پایه ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان، جایگذاری میشود. مزیت این روش کوتاه بودن زمان درمان و محافظت از استخوان است. به دلایل متعدد مانند عفونت یا نوع دندان و موقعیت آن، ممکن است نتوان از این روش استفاده کرد.

ایمپلنت یک روزه یا بارگذاری فوری

ایمپلنت یک روزه یا بارگذاری فوری

ایمپلنت یک روزه (teeth in a day) یا بارگذاری فوری (Immediate load) به این معنی است که در همان روزی که ایمپلنت کاشته میشود، روکش دندان یا دندان مصنوعی بر روی آن متصل میشود بنابراین در همان جلسه اول درمان، صاحب دندان میشوید. این کار تنها تحت برخی شرایط انجام میشود و زیاد متداول نیست.

کاشت تاخیری ایمپلنت دندان

کاشت تاخیری ایمپلنت دندان

کاشت تاخیری ایمپلنت به این معنی است که پس از این که دندان کشیده میشود باید مدت زمان مشخصی منتظر بمانید تا زمان مناسب برای کاشت دندان فرا برسد. این روش بسیار متداول است و در شرایطی صورت میگیرد که پیش بینی میشود بعدا استخوان کافی برای کاشت دندان (با پیوند استخوان یا بدون آن) وجود خواهد داشت.

ایمپلنت تاخیری همراه با پیوند استخوان

ایمپلنت تاخیری همراه با پیوند استخوان

جایگذاری ایمپلنت تاخیری همراه با پیوند استخوان به این معنی است که ابتدا دندان کشیده میشود، مدت زمان مشخصی سپری میشود تا امکان پیوند فراهم شود. سپس پیوند صورت میگیرد و باز مدتی سپری میشود تا استخوان جوش بخورد. در آخر ایمپلنت در فک قرار داده میشود. پس از دوره انتظار نهایی روکش روی آن متصل میشود.

4.9/5 – (7 امتیاز)
باز کردن چت
1
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟